Diskriminering!

Hej hej!

Jag sitter här hemma nu och hatar läraren i Tillverkningsteknik! Vet att hata är ett starkt ord, men det han sa var fördjävligt!

"Jag vet att ni tjejer inte tycker att det här med material är så intressant, det är ju lite mer grabbigt!"
 

Jag och Frankie kollade chokade på varandra, vi var inte säkra på att vi hörde rätt! men sen frågade Frankie honom vad han menade med det. Då säger den där gubbjäveln:

"Ja, men det är ju fler killar som håller på med motorsågar och liknande"
 

Då räcker jag upp handen och säger att det faktiskt finns tjejer som också är intresserade av sånt, annars hade ju tex inte vi tjejer vart här! Till sitt försvar säger läraren bara "Det är bra!" Han bad inte ens om ursäkt efter sitt påhopp och diskriminering! Men vad trodde han egentligen? Att vi skulle sitta där och vara ointresserade, pga att det råka vara fler killar än tjejer som använder dessa grejer!? IDIOT!! Ärligt talat tror jag att jag är mer "skogshuggare" än de flesta av killarna i våran klass! Men pga att jag är tjej så tar han förgivet att jag springer runt och målar naglarna hela dagarna och aldrig sett en motorsåg i hela mitt liv. Tycker bara att han är så tragisk! Stackars hans döttrar, om han nu har några..

Bortsett från detta så mår jag i allafall bra och är glad :) Har äntligen börjat med träningen och samtidigt med mitt nya coca-cola- och godisfria liv :D (Bara äta lite, lite godis på helgerna;) Känns riktigt bra, fast jag bara har hållt på i två dar, hahaha..

Aprå på helger, så ska jag åka till Stockholm i helgen :) Ska följa med Jamshid och hälsa på hans mamma o pappa!! Ska bli riktigt kul att träffa dem igen, sist jag träffa dem var när jag och Jamshid kom hem från Grekland i sommras! Egentligen har jag inte råd, men jag vill så gärna träffa dem och dem vill så gärna träffa mig så vad gör man:P tur man har lite kvar på sparkontot ifall det skulle krisa sig på slutet av månaden ;)

Nu måste jag sluta, ska diska, städa lägenheten och sen laga mat. Ni vet, tjejgrejer.. För tjejer är ju såå intresserade av sånt! USCH!

Ni får ha det så bra allihopa och stå på er tjejer! Gör det ni tycker är roligt och skit i vad andra säger!

Bye bye then!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0