Partysugen!

Hej hej!

Sitter just nu och väntar på att Victor ska ringa så jag kan åka dit och ha myskväll med dem, men egenligen hade jag ju velat börja göra ordning mig för fest :( Är verkligen partysugen nu! Jag vill gå ut och träffa folk!!! men jag är tydligen mobbad, har inga kompisar kvar i Falun :(

Så iställe ska jag åka hem till Victor och Emma och ha myskväll.. Ska kanske tjata lite mer på Victor att vi ska gå till Harrys ;P Vet inte riktigt hur det kommer sig att jag blev så partysugen, men det kan bero på att vi hade så sjukt kul i lördags och att det kommer dröja innan jag kan gå ut nästa gång..

Min outfit i lördags :) Älskar klänningen!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag och Jas åka hem till Victor! Ni får ha det så bra!

Ensam och övergiven :(

Hej hej!

Nu har jag riktigt tråkigt! Vad kan man göra man om man ska vara hemma ensam och vara hundvakt en hel vecka?
Hittills har jag bara kollat på tv och suttit vid datorn.. har verkligen börja tröttnat! Tycker verkligen synd om mig själv nu :(

I förrgår natt hände de något väldigt läskigt! Jag är fortfarande rädd :S
Klockan var kanske halv ett på natten och jag o Jas hade bädda ner oss i sängen och skulle precis somna. Då jag hör något konstigt. Det lät precis som om någon försökte låsa upp ytterdörren, ni vet hur de låter när man sätter in nyckeln och försöker vrida om..  Jag började grina och Jas skälla.. Trodde verkligen att någon skulle komma in och mörda oss! Tillslut gick jag upp och smög mig till köket och hämta en köttkniv, Jas stod och skällde vi dörren.. Livrädd som jag var smög jag mig fram till dörren och kollade försiktigt ut genom fönstert samtidigt som jag tände utebelysningen.. men det var ingen där..  Det kan ha varit en inbillning eller så kan personen som försökte ta sig in blivit rädd när Jas börja skälla.. Hur som helst är jag iaf skit skraj här hemma i Kniva.. Ska nog ringa till Sofia och Agnes och tvinga dem att komma hit ikväll!

Nu ska jag gå och äta frukost och sen kolla om det är nått bra på tv :) Ni får ha de så bra allihopa!

bye bye then

Zakynthos - helt underbart!

Hej hej!

Nu har jag kommit hem till Falun igen :)
Jag och Jamshid har haft det så underbart på Zakynthos! Vill tillbaka dit nu!! Vårat hotell var väl inte så där super bra, men annars var allt super! Vi hamnade i Argassi en liten stad på Zakynthos, men med massa affärer och resturanger :)
Det var runt 37-40  grader varmt hela veckan så det blev mycket sola och bada :) men även moppeturer runt ön och två båtturer där vi fick se sköldpaddor och smugglarens vrak..
Vi träffade ett annat par från Sverige på hotellet som vi tog en heldags moppetur med, då åkte vi runt över hela ön nästan.. Fick se alla små byar och städer.. det var riktigt trevligt!!

Kan verkligen rekomendera Zakynthos om ni inte vet vart ni vill åka på semester! Ön har allt!
Är man sugen på att åka iväg på en partysemester så rekomenderar jag Laganas på Zakynthos! Vi var där två dagar, fast vi var där och solade mest, men det var bara ungdommar där och massa barer och krogar.
Vill man åka iväg och bara sola, bada, snorkla och sånt så är det Argassi eller Tsivili det bästa!
Fast egentligen spelar det ingen roll vart man hamnar, för ön är väldigt liten och det är lätt att ta sig runt vart man vill och att hyrda moped är inte alls dyrt, vi hyrde en för 10 euro /dygn..

Orkar inte skriva om allt vi gjorde så jag bjuder på massa bilder istället :)

Första dagen i Argassi!

En av båtturerna där vi fick se havssköldpaddorna:)

Här har vi hyrt en moppe och ska åka runt på ön tillsammans med ett annat par.

Vid en utsiktsplats, bakom oss ser man staden Tsilivi!

Vi åkte även upp till utsiktsplatsen över Smugglarens vrak

Vid strandbaren var vi nästan varje kväll och tog en öl eller två.. det var riktigt mysigt!

Sen blev de dags att åka hem :(

sitter på tåget

Hej hej!

Sitter på tåget nu påväg yill Stockholm :)
Känns otroligt skönt nu att veta att lägenheten är fixad.. bara en matta och lite små saker kvar..
Var också riktigt kul o få träffa Astrid och Maria igen! Saknar dem redan! men jag kommer tillbaka till Jönköping den 15 augusti och då bor jag där nere på heltid :)

Nej nu ska jag fortsätta sitta och tråka mig på tåget.. Tur att man har dator och mobilt bredband:) så jag kan sitta på Facebook, bloggen och spela spindelharpan, har verkligen blivit besatt av det spelet..

Ni får ha de så bra nu.. ska nog lägga undan datorn ett tag och kanske fortsätta läsa den spännande boken, överlevare mot alla odds, riktigt bra bok! kan rekommendera den!

bye bye then!

Tre dagar kvar, snart två!

Nu står de inte på förrän de är tisdag! Då åker äntligen jag o Jamshid iväg till Zakynthos! Längtar verkligen dit!!
Vi har kolla upp lite mer nu om ön, och något vi verkligen ska göra är att åka med på en båttur där man får simma med sköldpaddor! Dem kan bli över två meter stora och väger runt 500 kg! Tänk er mig o Jamshid simma tillsammans med dem! Helt sjukt vad kul de kommer bli, och läskigt!

Sköldpaddorna, Caretta caretta!

Denna underbara, vackra plats ska vi nog också besöka! Det kallas the Shipwreck, för det är nån känd båt som har åkt på grund där.. (orkar inte dra upp hela historien om det)

Nu ska jag lägga mig o sova, ska ju upp tidigt imorgon och åka till Stockholm! Ska bli så skönt att få träffa Jamshid igen! trodde inte jag skulle sakna honom så här mycket efter bara en dag! Men det gör jag!

God natt allihop! Ha de så bra!

Sorhandlat på Ikea!

Hej hej!

Nu har jag och maria vart på ikea och på indiska och köpt nya grejer till min lägenhet! Gud vad fint mitt badrum blev! Jag är helnöjd! färgtemat blev havsgrön :) jag köpte nya handdukar i den färgen, tandborstställ, badrumsmatta och lite dekorationer :)

Sen köpte jag en skohylla, eller egentligen är de nog en tv-hylla, men jag ska ha den som en stor skohylla i hallen:) märkte att jag hade mer skor än jag trodde så :P  sen köpte jag även en "stång" och krokar som jag ska ha i köket ovanför diskhon och hänga upp diskmedlet, diskborste och så.. Likadan som jag hade i källaren..

Fan vad skönt det är att slippa källaren alltså! Jag är så glad! kunde nog inte få de bättre än det här, allt är verkligen perfekt nu! :D

Ett försök att ta kort på badrummet med webcam.. blev väldigt dåligt, men ni ser på ett ungefär iaf :)

Här kommer det även en bild på min "skohylla" i hallen :)

Kommer fler och bättre bilder senare på hela lägenheten!

Nu ska jag snart gå och hälsa på Astrid i sin nya lägenhet, det ska bli kul o se hur hon bor nu! Så ska jag försöka dra med henne ut på piren sen och ta ett glas vin och njuta! Ni får ha de så bra!

Mitt nya hem!

Hej hej!

Nu sitter jag här helt ensam och övergiven i min nya lägenhet och äter chips och packar upp alla flyttkartonger.. Mario kommer om en timme ungefär då blir jag inte helt solo iaf :) synd bara att Astro inte kunde komma hit :( men henne och Fredrik får jag träffa imorgon:D

Gud vad nöjd jag är med lägenheten alltså! här kommer jag trivas dem närmaste åren! det kan jag lova er :D
Det är så synd att min kamera inte fungerar, annars skulle jag lagt in lite bilder! men det kommer så småningom..

Nej nu har jag inte tid att blogga! måste ju se hyfsat ut här när jag får främande! det är ju trots allt första gången jag bjuder hem någon hit :) hihi..

ha de så bra allihopa! sov gott!

P.S. Nu kan ni kalla mig för City-Disa ;P

galnare än galnast!

Hej hej!

Nu sitter jag på tåget påväg ner till Jönköping, mitt första stopp på den långa resan:P
Ska bli skönt att få iordning lägenheten inför hösten och att få träffa mina söta flickor! Både mario och astro kommer och hälsar på mig ikväll, gud vad roligt det kommer bli :D

I onsdags blev det som sagt en helgalen kväll! till och med mer galet än vad jag trodde! haha..
Vi började hemma hos Sofia med att äta en jätte god paj som Jessika hade lagat sen fortsatte vi med massa drick-lekar..  Helt plötsligt ringer de på dörren och Sofia blev rädd för att det skulle komma klagomål (vi var ju inte direkt tysta) men då var de grannen neranför som satt hemma och hade tråkigt och fråga om han fick vara med.. han hann knappt komma in i lägenheten innan Emma drog fram en stol och Mona fort fram med ett glas vin.. Sen fortsatte lekarna innan det var dags att gå till Harrys.. planen var ju att gå till rådhusgårn och dricka ett glas vin, men efter alla lekar hos sofia kändes det mer rätt att gå till Harrys och dansa!
Väl inne på harrys tog vi alla en varsin drink sen dansa vi framför en trubadur som spelade alla bra och roliga låtar för oss.. mamma var inte sen med att önska låtar kan jag säga! haha..
När harrys stängde kl ett, trodde jag att vi skulle dra oss hem, men nejdå, då gick vi alla vidare till Etage! ja ni läste rätt! Vi drog med mor och mona in på Etage! haha.. där det bara är 18 åringar.. men vi hade de roligt där med, jag o Sofia fixade vip-rummet så vi skulle kunna ha en liten samlingsplats. och de var bra för mona och mamma var överallt och flängde, jag och sofia fick lov att springa runt och leta efter dem..

Sofia: Vart fan kan dem vara någonstans?
Jag: Men sofia, hör du inte musiken? De har ju bara spelat mammas och monas älsklingslåtar!
Sofia: Är du säker?
Jag: JA! dem står ju vid DJ:n!!

..och så fortsatte de tills klockan blev två och Etage stängde. Som tur var, var Jamshid med på Etage nykter, eftersom han skulle skjutsa hem oss, så han drog med oss alla och hade koll på oss så vi alla kom med ut.. Han var nog helt slut sen när vi satte oss i bilen, som han fick hålla på för att försöka samla ihop oss alla sex tjejer. Mammas kommentar dagen efter var: "han var en riktig hjälte!" hahaha..

Beskrivning på denna kväll blev alltså: Helt galet, men mycket rolig!!

Resfeber..

Hej hej!

Tänkte lägga mig o vila lite, men hamnade här framför datorn och bloggen..
Ska snart börja göra ordning mig, men jag är så sjukt trött! kanske inte så konstigt eftersom jag o Jamshid var uppe redan halv tio i morse och målade fönster.. Så jag är riktigt trött nu, men riktigt laddad inför ikväll! Köpte en guldfärgad klänning i måndags som jag tänkte ha på mig idag :) den är såå fin! längtar tills jag får sätta på mig den :)

Jag har börjat fått resfeber nu! i natt kunde jag inte sova, låg bara och tänkte på resan och packningen.. Tänk om jag glömmer nått? Tänk om vi inte får våra biljetter? Tänk om vi skulle glömma ta med oss kameran?

Här är några bilder från när jag och Jamshid var i Italien för tre år sen :)

Venedig 2006

Gud vad små vi såg ut att vara där!

Den resan glömmer jag aldrig när vi bilade ner dit med hans föräldrar.. Husbilen krångla, så vi fick vänta en hel dag i Tyskland innan vi fick en hyrbil som vi kunde fortsätta våran färd ner till Venedig med.. så hitta vi ingen camping så vi fick lov att sova i bilen och kunde inte duscha på flera dagar osv.. men det var ändå en riktig underbar resa! Skulle vilja åka till Venedig igen! Så otroligt fin stad!

Hoppas verkligen att Zakynthos och så är vackert och att det också blir en underbar resa som jag aldrig kommer glömma! ååå gud vad jag längtar!!

Nej nu är de dags att sätta på sig klänningen och börja göra ordning mig för party!! Fan va kul det kommer bli!

ha de så bra allihopa!!

Party på rådhusgårn!!

Hej hej!

Ikväll kommer att bli den roligaste kvällen på länge! Jag, Sofia, mamma, Emma, Mona och Jessica ska ut på partaj :)
Först ska vi hem till Sofia och äta mat och dricka vin, sen blire rådhusgårn:)

Förra året när jag o Sofia var ut med mamma och Mona slutade det med att mona var uppe på bordet och dansa medan alla andra på rådhusgårn stod och sjöng för henne på 50 årsdan :) och ikväll kommer det väl bli ännu mer galenskaper när även Emma och Jessica blir med.. hahah.. mamma vet inte om hon vågar hänga på längre när hon fick höra Mona och Jessica prata om långdans.. hahaha.. jag kommer dö!!!

Skriver mer imorgon och berättar om hur kvällen slutade denna gång:)

om sex dagar ligger jag och jamshid  och solar i Grekland :D

Jönköping-Stockholm-Grekland :D

Hej hej!

ja, ja.. jag vet att jag skriver sällan nu.. men har ju inte så mycket att skriva om när jag bara ligger ute på stranden i 30 graders värme :)

Men nu händer det mycket grejer för lilla mig så nu ska ni få höra! :D
På fredag drar jag ner till Jönköping över helgen och ska fixa klart lägenheten inför hösten och så ska jag ju såklart träffa Astrid!!! Sen på söndag drar jag till Stockholm hem till Jamshid och hans föräldrar, men där blir jag bara kvar i två dagar för sen åker jag och jamshid till Zante i Grekland :D

Vi tänkte först semestra i Svergie, men eftersom vi inte har någon bil så tänkte vi att det blir lättare att ta en sista minuten istället ;P

gud vad jag längtar!!!  Ligga på en strand på en av greklands alla öar, kanske åka lite vattenskoter och kolla på havssköldpaddor, promenera upp i bergen och utforska ön, och allt annat man kan hitta på :)

nu orkar jag inte skriva nå mer.. men jag återkommer :) ha de så bra nu allihopa! massa pussar